פדלט

חני ויס - מדריכת פסג"ה

פדלט הינו לוח שיתופי מקוון המאפשר לרכז תוצרי למידה אישיים או קבוצתיים. הלוח מהווה מרחב בו הלומדים יכולים לכתוב ולשתף טקסטים, להעלות תמונות, מסמכים, קישורים וסרטונים ואף להגיב זה לזה.

הצעות ליישום בכיתה

פתיחת שיעור

מה המטרה?

הטרמה לשיעור

מה המשימה?

המורה מציגה את נושא השיעור אשר אינו מוכר לתלמידות. על כל תלמידה / זוג להזין בפדלט כמה שיותר שאלות בנוגע לנושא.
הערה: אם אין מספיק מחשבים, ניתן לעבוד בקבוצות.

מה הערך המוסף?

פיתוח מיומנות של שאילת שאלות, כניסה לשיעור מתוך סקרנות וחיבור אישי, למידה מתוך עניין ומוטיבציה.

למידת עמיתים - דיבייט

מה המטרה?

תרגול יחידת חומר המכילה דילמה, או תרגול מיומנות טיעון.

מה המשימה?

חלק א: המורה פותחת לוח פדלט שיתופי המחולק לשני טורים: 'בעד' ו'נגד'. ומחלקת את הכיתה לקבוצות. כל קבוצה מקבלת מחשב: על מחצית מהקבוצות לכתוב טיעוני 'בעד' על הנושא, ועל המחצית השניה לכתוב 'טיעוני נגד' על הנושא, עליהן להזין את הטיעונים בפדלט במקום הייעודי.
חלק ב: על כל קבוצה להגיב לפחות על שני טיעונים מהקבוצה הנגדית.

מה הערך המוסף?

פיתוח מיומנות של שאילת שאלות, כניסה לשיעור מתוך סקרנות וחיבור אישי, למידה מתוך עניין ומוטיבציה.

סיכום שיעור / צידה לדרך

מה המטרה?

תרגול יחידת חומר המכילה דילמה, או תרגול מיומנות טיעון.

מה המשימה?

חלק א: המורה פותחת לוח פדלט שיתופי המחולק לשני טורים: 'בעד' ו'נגד'. ומחלקת את הכיתה לקבוצות. כל קבוצה מקבלת מחשב: על מחצית מהקבוצות לכתוב טיעוני 'בעד' על הנושא, ועל המחצית השניה לכתוב 'טיעוני נגד' על הנושא, עליהן להזין את הטיעונים בפדלט במקום הייעודי.
חלק ב: על כל קבוצה להגיב לפחות על שני טיעונים מהקבוצה הנגדית.

מה הערך המוסף?

פיתוח מיומנות של שאילת שאלות, כניסה לשיעור מתוך סקרנות וחיבור אישי, למידה מתוך עניין ומוטיבציה.

טיפים

ננגיש

את אופן השימוש לתלמידות באמצעות הסבר פשוט: לחיצה על סמן הפלוס (+) או לחיצה כפולה על הלוח תאפשר להן לכתוב את שמן + טקסט + קישור או תמונה.

נאפשר

מומלץ לפתוח בהגדרות את האופציה למתן תגובות. כך תוכלנה התלמידות למשב זו את זו.

נשים לב

נשים לב לתכנים כיוון שהקובץ הינו שיתופי ופתוח לעריכה עצמאית של התלמידות, כדאי לוודא שהחומרים שהועלו מתאימים וראויים.