גלגל המזל

חני ויס - מדריכת פסג"ה

גלגל המזל הינו כלי באמצעותו ניתן להגריל שמות, משימות, מספרים וכדומה. מתאים לשימוש הן בלמידה מרחוק והן בלמידה בכיתה באמצעות הקרנה על הלוח.

הצעות ליישום בכיתה

מעבר בין "תחנות" בשיעור

מה המטרה?

בחירת סדר מטלות באופן חוויתי

מה המשימה?

המורה מזינה מראש בגלגל המזל את המטלות אותן על התלמידות לבצע במהלך השיעור, הן מפעילות את הגלגל ומיישמות את המטלה שעלתה בגורל.

אופציה א: להכניס את כל מטלות השיעור לגלגל, במקרה זה על התלמידות לסיים ולעבור על הגלגל במלואו.

אופציה ב: להזין מטלות רבות ולאפשר לתלמידות ליישם מספר מסויים מתוכן.

  • אם הוראות המשימה כוללות מלל רב, ניתן להפנות ללוח או לספר וכדומה.
  • מומלץ ליישם המלצה זו כאשר יש מחשב אישי לכל תלמידה או מחשב קבוצתי כדי שהעבודה תהיה במתווה אישי או קבוצתי מצומצם. במידה ואין, ניתן להסתפק בהקרנה כללית לכיתה.

מה הערך המוסף?

פיתוח לומד עצמאי ופיתוח מיומנות הבנת הוראות כתובות. לצד זאת, הפעילות מאפשרת מרחב בחירה לתלמידות ומפתחת אחריות אישית בלמידה.

סבב שיתוף

מה המטרה?

מתן במה לביטוי אישי של תלמידות

מה המשימה?

המורה מזינה את שמות תלמידות הכיתה בגלגל, מקרינה אותו על הלוח ומפעילה. התלמידה שעולה בגורל מציגה את השיתוף שלה בסבב. באופן הזה עוברים מתלמידה לתלמידה.

הצעות לסבבים:
"מה למדתי מהשיעור הזה?"

"ממה הכי נהניתי בחג?"

" _____ בשבילי בארבע מילים"

מתאים אף לסבב היכרות, לסיעור מוחות וכיד הדמיון הטובה 🙂

מה הערך המוסף?

פיתוח לומד עצמאי ופיתוח מיומנות הבנת הוראות כתובות. לצד זאת, הפעילות מאפשרת מרחב בחירה לתלמידות ומפתחת אחריות אישית בלמידה.

סיכום שיעור או יחידת חומר

מה המטרה?

מתן במה לביטוי אישי של תלמידות

מה המשימה?

המורה מזינה את שמות תלמידות הכיתה בגלגל, מקרינה אותו על הלוח ומפעילה. התלמידה שעולה בגורל מציגה את השיתוף שלה בסבב. באופן הזה עוברים מתלמידה לתלמידה.

הצעות לסבבים:
"מה למדתי מהשיעור הזה?"

"ממה הכי נהניתי בחג?"

" _____ בשבילי בארבע מילים"

מתאים אף לסבב היכרות, לסיעור מוחות וכיד הדמיון הטובה 🙂

מה הערך המוסף?

פיתוח לומד עצמאי ופיתוח מיומנות הבנת הוראות כתובות. לצד זאת, הפעילות מאפשרת מרחב בחירה לתלמידות ומפתחת אחריות אישית בלמידה.

טיפים

נזמן שיח

ניתן ליזום שיח רפלקטיבי בעקבות הפעילות עם גלגל המזל, בו יהיה ביטוי להתנסות הרגשית של התלמידות. שאלות לדוגמא: "מה הרגשת כששמך עלה / לא עלה בגורל?", "האם הרגשת תסכול / ציפיה / מתח במהלך הפעילות?"

נייעל

ניתן להעתיק מילים מתוך רשימה שהכנתן מראש ולהדביק במקום הייעודי. יש להפריד את המילים באמצעות פסיק ביניהן.

נשים לב

במרבית הכלים, ניתן לבחור האם להסיר או להשאיר את הערך הנבחר לאחר כל סבב וכך לקבוע האם הוא יהיה חלק גם בסבבים הבאים.