טריוויה קבוצתית

logo

פייגי כינוי ואופירה אוזן

אביזרים

דף גדול לכל קבוצה / לוח מחיק/ טושים בצבעים שונים

דרגת קושי

בינוני

טווח גילאים

כיתות ג' ומעלה

מס' משתתפים

קבוצתי/כל הכיתה

זמן

15-20 דק'

מה

את עומדת בפני פתיחת נושא חדש .

אולי חג מתקרב או נושא חדש בהלכה?

את מעוניינת בפתיחה מעניינת , כזו שתיצור מוטיבציה להמשך,

וגם תפרוש בפנייך את הידע הקיים בכיתה בתחום הלימודי החדש.

משחק הטריוויה הקבוצתי יאפשר לך ב15 דקות ליישם את כל המטרות הנ"ל .

 

ההנאה מובטחת !

עקרונות

למורה- המשחק פורש בפני המורה את הידע הקיים בכיתה בנושא הלימודי החדש.

לתלמידות- למידה שיתופית תורמת למעורבות

איסוף מידע באמצעות משחק יוצרת מוטיבציה  וחיבור לידע קודם,

למידה היא תהליך מעגלי שבו אנו מפתחים ומרחיבים את הידע הקודם שלנו, והידע החדש שרכשנו משמש בתורו כרקע לשלב הבא.

אחזור וחיבור של גורמים לידע רלוונטי קודם של התלמידות  כדי שיהיה "חי" בזיכרון הפעיל ויוכלו להשתמש בו במהלך

ולכן הן גם תרגשנה מחוברות יותר לחומר הנלמד

 

המשחק מעולה לפתיחת נושא או לסיכומו

פעולות

  1. המורה – חושפת את נושא השיעור או יחידה החומר (סוגי ברכות, מצוות, תופעות טבע וכו’) ניתן להיעזר ברעיונות לפתיחות מעניינות באתר
  2. קבוצות- המטרה: לכתוב בזמן נתון כמה שיותר מושגים/ מילים הקשורים  לנושא השיעור.
  3. מליאה -בתום הזמן המוקצב, בודקים מי הקבוצה המנצחת.

כל קבוצה בתורה מכריזה על אחד מהמושגים שכתבה.

מושג שלא מופיעה באף קבוצה אחרת= 2 נקודות

מושג המופיעה בקבוצות נוספות= נקודה אחת לכל קבוצה

  1. אופציונלי- המורה כותבת את את הפריטים תוך חלוקה לקטגוריות (ללא כותרת הקטגוריה )

התלמידות מגלות את הקטגוריות (למשל בנושא חג חלוקה ל: דינים , מנהגים וסיפור הסטורי)

הטיפ שלנו

על מנת "להבטיח" מעורבות של כל בנות הקבוצה, תני לכל משתתפת בקבוצה טוש בצבע שונה.

נקודות בונוס יינתנו לקבוצה שהדף שלה "צבעוני". הדף הצבעוני חושף באופן מהיר וויזואלי  שכל בנות הקבוצה תרמו לידע הקבוצתי.

לגיוון ניתן לפרוש על השולחן גיליון נייר המכסה את כל השולחן או לחלופין מפת שעוונית (לשימוש רב פעמי) התלמידות ייהנו להשתמש בו כלוח מחיק, ניתן לתלות לאחר מכן את המפה בכיתה.

נספחים וקישורים