כרטיס גירוד

חני ויס - מדריכת פסג"ה

פלטפורמה ידידותית ומונגשת ליצירת כרטיסי גירוד מקוונים. מאפשר להעלות תמונות מעוצבות או להטמיע מלל כתוב.

הצעות ליישום בכיתה

פתיחת שיעור

מה המטרה?

גילוי נושא

מה המשימה?

המורה מקרינה על הלוח כרטיס גירוד ובו חידה המובילה לנושא הנלמד, תלמידה שעונה את התשובה הנכונה מוזמנת ללוח ל'הסרת הלוט', קרי, לגירוד הכרטיס המקוון, תחתיו מתגלה הנושא שיילמד בשיעור זה.

טיפ לשדרוג: הכנת מספר כרטיסי גירוד, בכל כרטיס מוצגת חידה המובילה לאות מסוימת, באמצעות חיבור כל האותיות נוצרת מילה המהווה את הנושא הנלמד.

מה הערך המוסף?

כניסה לשיעור מתוך סקרנות וחיבור אישי, למידה מתוך עניין ומוטיבציה.

למידה דיפרנציאלית

מה המטרה?

תרגול וחזרה

מה המשימה?

הצעה זו דורשת הכנה מראש, ניתן ומומלץ להשתמש במשימות קיימות ופשוט להטמיע אותן בכרטיסי הגירוד על פי ההצעה הבאה:

המורה מכינה מראש מאגר כרטיסי גירוד בהם מופיעים משימות או תרגילים המהווים חזרה על החומר הנלמד. המשימות מחולקות למספר קטגוריות. אופציות לחלוקה לקטגוריות:

  1. משימות קלות, משימות ברמה ממוצעת ומשימות אתגר.
  2. נושא שכבר נלמד בכיתה, נושא חדש.
  3. משימות כתיבה, משימות תנועה, משימות חשיבה ומשימות יצירה.

בתמונה הראשונה שמופיעה לפני הגירוד מופיעה הקטגוריה, בתמונה שלאחר הגירוד מופיעה המשימה. כל תלמידה בוחרת אילו משימות היא רוצה לבצע.

טיפ: אם אין מחשב לכל תלמידה, ניתן להציב מחשב ב 3 – 4 שולחנות מרכזיים, בכל מחשב מוצגים כרטיסים מקטגוריה שונה והתלמידות יכולות לבחור באיזה שולחן הן מעדיפות לתרגל.

מה הערך המוסף?

כניסה לשיעור מתוך סקרנות וחיבור אישי, למידה מתוך עניין ומוטיבציה.

כרטיס גירוד בשיעור חברה

מה המטרה?

תרגול וחזרה

מה המשימה?

הצעה זו דורשת הכנה מראש, ניתן ומומלץ להשתמש במשימות קיימות ופשוט להטמיע אותן בכרטיסי הגירוד על פי ההצעה הבאה:

המורה מכינה מראש מאגר כרטיסי גירוד בהם מופיעים משימות או תרגילים המהווים חזרה על החומר הנלמד. המשימות מחולקות למספר קטגוריות. אופציות לחלוקה לקטגוריות:

  1. משימות קלות, משימות ברמה ממוצעת ומשימות אתגר.
  2. נושא שכבר נלמד בכיתה, נושא חדש.
  3. משימות כתיבה, משימות תנועה, משימות חשיבה ומשימות יצירה.

בתמונה הראשונה שמופיעה לפני הגירוד מופיעה הקטגוריה, בתמונה שלאחר הגירוד מופיעה המשימה. כל תלמידה בוחרת אילו משימות היא רוצה לבצע.

טיפ: אם אין מחשב לכל תלמידה, ניתן להציב מחשב ב 3 – 4 שולחנות מרכזיים, בכל מחשב מוצגים כרטיסים מקטגוריה שונה והתלמידות יכולות לבחור באיזה שולחן הן מעדיפות לתרגל.

מה הערך המוסף?

כניסה לשיעור מתוך סקרנות וחיבור אישי, למידה מתוך עניין ומוטיבציה.

טיפים

לא נבהל מטעויות!

כרטיסי גירוד מזמנים עיסוק סביב פתרון נכון של שאלות וחידות. ננצל את ההזדמנות להציף את נושא הטעויות, ניתן להן מקום ונוכל אפילו לשתף בטעויות שעשינו בעבר…

נשים לב

לאזן בין עבודה יחידנית לעבודה בזוגות או בקבוצות. ערך מוסף לכל אחד מהם.

גם לנו מגיע:)

נוכל להפעיל משחק נחמד ומגבש בצוות: כל מורה מכינה כרטיס גירוד בו מוטמעת הבטחה על צ'ופר אותו היא יכולה להעניק. נערכת הגרלה, כל מורה מקבלת את אחד הכרטיסים, כולל את הצ'ופר המובטח בו. את הפעילות הזו ניתן כמובן לערוך גם בכיתה.