לוחות בחירה -איקס מיקס דריקס

logo

פייגי כינוי ואופירה אוזן

אביזרים

לוח בחירה

דרגת קושי

בינוני

טווח גילאים

כל גיל

מס' משתתפים

כל הכיתה

זמן

גמיש

מה

לוח בחירה- לוח משבצות  המאפשר לתלמידות בחירה , מתוך מאגר משימות נתון. הלוח דומה למשחק איקס עיגול כשהמטרה היא להשלים "שורה". 

עקרונות

עקרון הבחירה- 

על פי המחקר, תלמידים שיש להם יכולת בחירה, מרגישים בעלי ערך רב יותר ובעלי יכולת לביטוי עצמי גבוה יותר. עקב כך תחושת האוטונומיה גדלה ואיתה המוטיבציה ותחושת האחריות (Rain & Deci, 2000)

הלוח מאפשר מתן משימות ברמות קושי משתנות ומסייע ליצירת אתגר.

מגדירים את מטרת הלוח ואת קהל היעד. הלוח יכול לשקף תהליכי למידה טרם לימוד נושא כלשהו בכיתה, במהלכו או בסופו. הוא יכול להתאים לשיעור בודד או לארגון למידה ארוכת טווח.

פעולות

למורה-  תכנני  תשע משימות (או יותר בהתאם לגודל הלוח הנבחר) מגוונות, רלוונטיות לעולמם של הלומדים ולתחומי העניין שלהם, הדורשות מיומנויות שונות. בדרגות קושי עולות ומותאמות לסגנונות למידה שונים.

לתלמידה- לאחר הסבר המטלות, כל תלמידה בוחרת אילו מטלות להשלים על פי הקריטריונים שנבחרו. למשל, השלמת שורה באלכסון או שורה ישרה.

הטיפ שלנו

 

  • ניתן לבחור משימת חובה ולמקם אותה במרכז הלוח. 
  • אפשר  לכוון את התלמידות  לבחירת משימות במקומות מסוימים בלוח.
  •  ניתן  לקבוע את מספר המשימות שעל התלמידות לבצע. (שורה אחת או שתיים , לוח מלא מזכה בבונוס וכדומה) ובכל לתת מענה לשונות בקצב הביצוע.
  • אין צורך לעבוד קשה! המשימות יכולת להיות, מתוך חוברת העבודה, דפי עבודה ולגוון משימות יצירתיות. עקרון הבחירה נופח במשימות ה"רגילות"מוטיבציה ושינוי.