"נושא בעול"

המרצה-שרה י.בת 20 ,מתארת בפני התלמידות את החבילה הכבדה שקיבלה הישר אל זרועותיה כאשר גילתה בגיל 11 שהיא חולה בסוכרת נעורים.

כשחזרה לביתה לאחר האשפוז הראשון,קבלו את פניה אחים אוהבים עם מתנות ומכתבים מרגשים.שרה חשה שה"חבילה" שלה מצטמקת וטוב לה.
כששבה לבי"ס,הפתיעו אותה חברותיה לכיתה עם שיר מרגש.כך חשה שהמשא הכבד הוקל לה.
נושא בעול עם חבירו-על מעלה זו כותב הסבא מקלם  בספרו 'חכמה ומוסר': " ..אשר היא עולה על כל המעלות.."
*
שיבולים כפופות מתבדרות ברוח דמיונית,שירי ואהבת(ווקאליים .) מתנגנים  באוזנינו.
מסלול מסורתי,מקומט תולה על המקרר, דרכו מתפתלת ,משובצת משבצות ממוספרות ,מבקשות להדביק את הקצב..
משבצת עליונה במעלה נושקת לצמד הלוחות שזוכה כבר שנים לזוהר בדמות קווי טוש שחור.
ספירת העומר -הימים שקוראים אלינו מכל כיוון לתת עינינו וליבנו לסובבים אותנו ,
לצאת מהמשבצת שלנו ולהשתבץ במסלול המתפתל "לראות בסבלותם".
מסלול שנושא אותנו אל הפסגה-תחתית ההר,מרחק "נגיעה" מהלוחות.
**
במיוחד לימים אלו מצורפת הצעה לפעילות עם תלמידים,של נושא בעול עם חבר-אחר.עם מי שנושא איתו מסע כבד ,לעיתים לאורך כל חייו.
מטרת הפעילות,להעלות  את המודעות של התלמידים הצעירים  ליכולת הקיימת גם אצלם ,להקל את משא חבריהם.
 
-המורה תכין חבילה כבדה מאד,משא כבד ותבקש מאחד התלמידים לשאת אותו ממקום אחד למשנהו.הדבר לא מתאפשר ללא עזרת אחרים.
-המורה תחלק לכל קבוצת תלמידים תמונה המביעה סיפור-התמודדות של ילד עם מוגבלות או ילד שונה בחברה.
-התלמידים יתבקשו לענות בקבוצה על השאלות המכוונות ובהמשך,לשתף בהמשך את שאר חבריהם בכיתה במסקנות שעלו.
-ניתן להוסיף פתקים של "משאות"-קשיים הפוגשים את התלמידים הצעירים.התלמידים ייבחרו את הקושי איתו הם מזדהים.
-המורה תערבב את הקלפים ותחלק אותם בין התלמידים באופן אקראי.
-כל תלמיד בתורו יחשוב כיצד יוכל להקל על קושי המצוין בפתק.אפשרי להעלות את הדברים על הכתב.ולתלות בכיתה את הקושי(בעילום שם)לצד הפתרון או ההקלה.
 
נזכה ללמוד ללמד,לקבל ולקיים .
עולם מלא222