בפתיחת נושא חדש מציגה המורה, באמצעות סקר, שאלה המבררת את תפיסות העולם של התלמידות לגבי הנושא החדש. עליה עונות התלמידות בקצרה.
ניתן להשתתף עם מחשב אישי או קבוצתי. אם אין מחשבים ניידים, המורה יכולה להקרין בכיתה את הסקר לכולן ולהזין בעצמה, תוך כדי הסבב, את תשובות התלמידות.
ניתן לגוון בשאלות. לדוגמה: "אני חושבת שהנושא הזה חשוב כי…", "קשה לי ללמוד על הנושא הזה בגלל…", "אני יודעת על הנושא הזה ש…"
מתקבלת מראה המשקפת את ההסתכלות הכיתתית על הנושא החדש.
על המורות ליצור מראש מערך חברותות לצורך שיעור זה.
תלמידה אחת בכל חברותא משכבה צעירה, והתלמידה השניה משכבה בוגרת.
שלב א: התלמידות קוראות יחד את הטקסט הרצוי ממנו הן תלמדנה את יחידת החומר החדשה. הטקסט יכול להיות סיפור, טקסט מידעי, דו שיח וכו'.
שלב ב: שתי אופציות:
פעילות זו מתאימה ללימוד יחידת חומר הנוגעת לשתי שכבות גיל. (לדוגמא חומש שמות נלמד גם בכיתה ג וגם בכיתה ח'. או להבדיל נושאים מסוימים בשפה הנלמדים באופן ספירלי)
או לחלופין, לימוד יחידת חומר המהווה העשרה.
מומלץ להקדיש שיעור כפול לצורך הצעה הזו.
על המורות ליצור מראש מערך חברותות לצורך שיעור זה.
תלמידה אחת בכל חברותא משכבה צעירה, והתלמידה השניה משכבה בוגרת.
שלב א: התלמידות קוראות יחד את הטקסט הרצוי ממנו הן תלמדנה את יחידת החומר החדשה. הטקסט יכול להיות סיפור, טקסט מידעי, דו שיח וכו'.
שלב ב: שתי אופציות:
פעילות זו מתאימה ללימוד יחידת חומר הנוגעת לשתי שכבות גיל. (לדוגמא חומש שמות נלמד גם בכיתה ג וגם בכיתה ח'. או להבדיל נושאים מסוימים בשפה הנלמדים באופן ספירלי)
או לחלופין, לימוד יחידת חומר המהווה העשרה.
מומלץ להקדיש שיעור כפול לצורך הצעה הזו.
כדי לאפשר לתלמידות עבודה עצמאית ויעילה, ננסח שאלות בהירות ומדוייקות.
עולם יצירת הסקרים רחב וצופן בתוכו אין סוף אופציות. כדאי להכנס לכלים, לתנסות באופציות השונות שהם מציעים וכך ללמוד ולהעמיק את ההיכרות איתם. בהצלחה!
יצרת סקר מוצלח? או אולי עמיתה למקצוע יצרה סקר שיכול להיות רלוונטי גם עבורך? שתפו! בגוגל פורמס ניתן ליצור עותק מכל שאלון. כך נוכל להשתמש מספר פעמים בכל כלי שיצרנו, בלי לפגוע בתוצאות הסקר הקודם.
Created by Rutish & Zehavi Akler