קהוט הוא כלי אינטראקטיבי וחווייתי המאפשר יצירת חידונים או סקרים המבוססים על שאלות טריוויה סגורות (שאלות רב ברירתיות). במשחק ניתן להשתתף באמצעות מחשב אישי, קבוצתי או כיתתי.
הצעות ליישום בכיתה
פתיחת שיעור
מה המטרה?
שליפת ידע קודם
מה המשימה?
חידון ובו שאלות חזרה על החומר שנלמד בשיעור הקודם.
התלמידות מתחברות מהמחשב האישי או לחילופין, מקרינה המורה על הלוח לכולן.
מה הערך המוסף?
כניסה לשיעור מתוך הנעה והנאה, חיבור ליחידת החומר הקודמת ומתן אינדיקציה למורה על רמת שליטת התלמידות בחומר הנלמד.
למידה בקבוצות
מה המטרה?
לימוד יחידת חומר חדשה
מה המשימה?
חלק א: המורה מחלקת את הכיתה לקבוצות, כל קבוצה מקבלת נושא אחד מתוך יחידת החומר הכללית, יחד עם דף מידע עליו. עליהן ללמוד את הנושא היטב ולאחר מכן להכין 4 שאלות טריוויה איכותיות שיקיפו את הנושא ולהזין אותן בתוך הקהוט.
חלק ב: כל קבוצה מפעילה את הכיתה באמצעות החידון אותו היא הכינה.
מה הערך המוסף?
כניסה לשיעור מתוך הנעה והנאה, חיבור ליחידת החומר הקודמת ומתן אינדיקציה למורה על רמת שליטת התלמידות בחומר הנלמד.
הערכה חלופית / סיכום חומר
מה המטרה?
לימוד יחידת חומר חדשה
מה המשימה?
חלק א: המורה מחלקת את הכיתה לקבוצות, כל קבוצה מקבלת נושא אחד מתוך יחידת החומר הכללית, יחד עם דף מידע עליו. עליהן ללמוד את הנושא היטב ולאחר מכן להכין 4 שאלות טריוויה איכותיות שיקיפו את הנושא ולהזין אותן בתוך הקהוט.
חלק ב: כל קבוצה מפעילה את הכיתה באמצעות החידון אותו היא הכינה.
מה הערך המוסף?
כניסה לשיעור מתוך הנעה והנאה, חיבור ליחידת החומר הקודמת ומתן אינדיקציה למורה על רמת שליטת התלמידות בחומר הנלמד.
טיפים
נעצור
מומלץ לעצור לאחר כל שאלה ולהסביר מהי התשובה הנכונה ומדוע.
נאפשר
כדאי לאפשר לתלמידות לשחק פעם שניה במשחק, לצורך תרגול נוסף של התכנים. באופן זה הן תוכלנה לשפר את הישגיהן.
נשים לב
שהאווירה התחרותית במשחק שומרת על גבול הטעם הטוב ולא הופכת את התחרות לעיקר, מה שעלול להלחיץ את התלמידות.