בתחילת נושא חדש, כשאת רוצה לפתוח לתמידות את ה"תאבון"
הציגי שאלה המזמנת חקר, חיפוש, ומחשבה.
שאלה הגורמת מעורבות וחיבור לחומר.
עקרונות
שאלה פתיחה יוצרת מוטיבציה, סקרנות ומכוונות ללמידה מתוך בחירה.
פעילות בתנועה מאפשרת לתלמידי מאותגרי קשב לעבוד במרחב מותאם .
פעולות
כתבי שאלה אחת מגרה ומעניינת על הלוח או לחלופין חלקי את הנושא לתתי נושאים ותני לכל קבוצה שאלה שונה.
הגבילי את הזמן ותני הוראה לחפש כמה שיותר מידע לשאלה או לנושא . את מי ניתן לשאול ? את כולם! כל אדם ברחבי בית הספר, מורות, מזכירה, תלמידות אחרות וגם הספריה.
לאחר מכן התלמידות יסכמו את המידע ויציגו אותו במליאת הכיתה
הטיפ שלנו
חלקי את הכיתה לקבוצות קטנות,הגבילי את איסוף המידע בזמן וצרי מעין "תחרות" מי מביא יותר מידע.
מומלץ להתחיל את הפעילות כעשר דקות לפני תחילת ההפסקה, התלמידות ימשיכו מרצונן באיסוף המידע גם בהפסקה! (בהפסקה "מאגר המידע" הרבה יותר גדול!)