קל
כלל גילאי
בודדים/ קבוצות /כל הכיתה
גמיש
אמצעים לשיפור הזיכרון ואסטרטגיות לזכירת טקסט לקראת מבחן
את מודיעה לתלמידות שיתקיים מבחן בקרוב.
האם את מוודאת שהן יודעות ללמוד למבחן? שיש להן אסטרטגיות לשימור המידע?
לפניך מספר כלים לשיפור הזיכרון ללמידה בכלל, ואסטרטגיות לזכירת טקסט לקראת מבחן בפרט.
שכלול יכולות הזיכרון על מנת להתקדם משינון ללמידה מעמיקה.
תרגול אסטרטגיות זיכרון והתאמתה לתלמידה. איזו מהן מועילה ביותר מבחינת ההעדפות והחוזקות האישיות (ערוץ שמיעתי, חזותי וכד').
א. קישור לדברים שכבר מוכרים וידועים לכם
בכל פעם שנתקלים במידע חדש, שאלי את התלמידות איך זה מתקשר למשהו שאתן כבר יודעות? מה זה מזכיר לכן?
מידע חדש שמתחבר למידע קיים ייזכר טוב יותר לאורך זמן.
ב. שיטת המפתחות" (מילות מפתח)
אמרי לתלמידות לאתר מילות מפתח מרכזיות או מילים מיוחדות, שהתפקיד שלהן הוא להזכיר את הנושא כולו.
ג. שימוש באותיות ראשונות
התלמידות ידגישו את האות הראשונה מכל מילה או תחילת משפט וירכיבו מילה משמעותית או מילה זכירה במיוחד (ראשי תיבות).
רשמי את עיקרי הדברים בצד הלוח.
2. הסבירי לתלמידות כי ארגון המידע במוח דומה מאוד לארגון תכולת ארון. קישור לידע קודם יסיע להן לשלוף בקלות את המידע בשעת הצורך (מבחן, לדוגמה) בדיוק כמו שניתן למצוא בקלות וביעילות חפצים בארון מסודר .
Created by Rutish & Zehavi Akler